II Urząd Skarbowy w SzczecinieII Urząd Skarbowy
w Szczecinie
  Piątek, 30 stycznia 2015
  Szukaj w serwisie
 
  wyszukiwanie zaawansownane
Tutaj jesteś: Strona główna Izby Skarbowej w Szczecinie  » Urzędy Skarbowe  » II US w Szczecinie Właściwość miejscowa
Izba Skarbowa w Szczecinie - Ostatnio dodane informacje
Izba Skarbowa w Szczecinie - Ankiety
Wybierz ankietę

Na skróty

Wybierz Urząd

Ważne informacje
Informacje dla osób niepełnosprawnychKontakt
Jak załatwić sprawę w UrzędzieDruki do pobraniaNumery kont
Biuletyn Informacji Publicznej
II US w Szczecinie - Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Ważne linki
Zobacz także
Rządowe Centrum LegislacjiKrajowa Informacja PodatkowaE-Deklaracje Program E-podatki Zanim podpisesz
II Urząd Skarbowy w Szczecinie
Drugi Urząd Skarbowy
ul. Felczaka 19
71-417 Szczecin

nr telefonów:
centrala - 91 88-23-100
sekretariat - 91 88-23-232

www.2us.is.szczecin.pl

II US w Szczecinie

05-01-2015 14:13:27
Wysyłanie e-deklaracji z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem

      Od 1 stycznia 2015 r. obowiązuje znowelizowana ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw. Dla wielu przedsiębiorców oznacza to obowiązek składania deklaracji podatkowych PIT-4R, PIT-8AR, PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1/IFT-1R, PIT-40, IFT-2/IFT-2R, CIT-8, CIT-8A, CIT-8B wraz z załącznikami wyłącznie w formie elektronicznej, do czego niezbędne będzie wykorzystanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem.
W tym celu niezbędne jest nabycie zestawu do składania wspomnianego bezpiecznego podpisu elektronicznego. W skład takiego zestawu wchodzą: odpowiednie urządzenie oraz certyfikat kwalifikowany.
Procedurę nabycia zestawu do bezpiecznego e-podpisu rozpoczyna zakup samego urządzenia do składania podpisu.
W Polsce funkcjonuje aktualnie na rynku 5 centrów kwalifikowanych świadczących usługi certyfikacyjne w zakresie podpisu elektronicznego:
• Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.,
• Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
• Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Unizeto Technologies S.A.
• Centrum Certyfikacji firmy EuroCert Sp. z o.o.
• Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy firmy Enigma Systemy Ochrony Informacji S.A.

Koszt zakupu zestawu do podpisu elektronicznego to wydatek, który w ramach prowadzonej działalności gospodarczej może zostać zakwalifikowany jako koszt uzyskania przychodów.
Aby osoba posiadająca podpis elektroniczny kwalifikowany mogła wykorzystywać go do składania deklaracji podatkowych drogą elektroniczną, konieczne jest ustanowienie pełnomocnictwa uprawniającego tę osobę do reprezentowania podmiotu, w szczególności spółki, przed urzędem skarbowym. W tym celu do urzędu skarbowego właściwego dla spółki w sprawach ewidencji podatników i płatników należy złożyć prawidłowo wypełniony formularz UPL-1 ustanawiający pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej (rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 2014 r. w sprawie wzoru pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz wzoru zawiadomienia o odwołaniu tego pełnomocnictwa (Dz. U. z 2014 r. poz. 1847). Złożenie formularza nie wiąże się z obowiązkiem uiszczenia opłaty skarbowej. Formularz UPL-1 należy dostarczyć do urzędu skarbowego przynajmniej na jeden dzień przed planowaną wysyłką deklaracji w formie elektronicznej.

W celu skutecznego wysyłania deklaracji z wykorzystaniem systemu e-Deklaracje posiadacz kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz pełnomocnictwa do składania deklaracji drogą elektroniczną, musi jeszcze posiadać sprzęt spełniający określone wymagania techniczne. Mianowicie musi pobrać i zainstalować na komputerze, z którego będzie dokonywał wysyłania deklaracji, odpowiednie aplikacje: Adobe Reader w wersji co najmniej 9.0.0 (starsze wersje nie obsługują interaktywnych formularzy) oraz wtyczkę e Deklaracje (plug-in), która umożliwia otwieranie, podpisywanie oraz wysyłanie interaktywnych formularzy.

Płatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych PIT i osoby niepełniące funkcji płatnika w tym podatku, mogą składać deklaracje za pomocą środków komunikacji elektronicznej korzystając z jednej z trzech opcji:

1. Modułu systemu finansowego-księgowego.
2. Formularzy interaktywnych.
3. Uniwersalnej bramki Dokumentów.

Pomocy w sprawie podpisu elektronicznego udzielają :

CERTUM - Powszechne Centrum Certyfikacji www.certum.pl
Infolinia (czynna 24h na dobę)
 tel.: 801 540 340 (dla połączeń z tel. stacjonarnych)
 tel.: +48 91 4801 340 (dla połączeń z tel. komórkowych)
 e-mail: infolinia@unizeto.pl
Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. www.kir.com.pl
Infolinia (poniedziałek - piątek, w godzinach 8.00 - 18.00)
z telefonu stacjonarnego lub komórkowego: 22 545 55 55
Sigillum - Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej www.sigillum.pl
Infolinia (w dni powszednie w godz. 8:00 - 16:00)
 tel.: 22 464 79 79
CenCert - Centrum Certyfikacji Kluczy www.cencert.pl
Infolinia
 tel.: 801 055 015
Centrum Certyfikacji EuroCert www.eurocert.pl
Wsparcie techniczne dla klientów EuroCert - w dniach roboczych (pon-pt) w godzinach 8-16
 tel.: 22 490 49 86


24-12-2014: Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego 2015 Roku
24-12-2014: Godziny pracy Urzędu w okresie świątecznym
19-12-2014: Komunikat w sprawie uzgadniania wpłat zaliczek wykazywanych w PIT-4R, PIT-28, PIT-36 i PIT-36L za 2014 r. przez przedsiębiorców
08-12-2014: Nowe formularze zeznań za 2014 r.
01-12-2014: Zmiany od 1 stycznia 2015 r.
13-11-2014: Badanie ankietowe
13-11-2014: Komunikat w sprawie działów specjalnych produkcji rolnej
22-10-2014: Komunikat w sprawie obowiązku składania informacji CIT–ST
10-10-2014: Informacja dla zbywających akcje pracownicze